pondelok 13. mája 2013

Penne s jahňacím ragú

S jahňacinou pokračujem a k predchádzajúcemu receptu pridávam aj recept na penne s jahňacím ragú. Bola nedeľa ráno, krásne počasie a oskar na oblohe dostatočne pálil. Konečne nastal ideálny deň vytiahnúť kuchynské náčinie aj do záhrady. Jahňacie ragú som ešte v živote nevaril a aby toho ešte nebolo málo, rozhodol som sa ho pripravovať na priamom ohni v malej kotlinke.  Celé varenie som si vychutnával už pri samotnej príprave. V kuchyni som si všetko dopredu pripravil, nasekal som drevo do kotliny, nalial som si pohár červeného vínka a zábava mohla začať.


Ako základ pre celé ragú som zvolil jahňacie rebrá, ktoré som si vopred nasekal na malé časti, aby sa  všetko zmestilo do kotla. Samozrejmosťou pre tento recept sú ingrediencie ako cibuľa, mrkva, stonkový zeler a paradajky. V podstate všetko to isté ako pri ragú alla bolognese. 



 Oheň pod kotlíkom bol pripravený a varenie sa mohlo začať.  Ako prvé som rozohrial olej, do ktorého som pridal strúčiky cesnaku a zmes nadrobno nakrájanej cibule, mrkvy a stonkového zeleru. Všetko som to na miernom ohni povaril. Stačilo tak  polhodinku. Občas som to podlial jemným zeleninovým vývarom, pretože oheň pod kotlíkom robil divy a bolo potrebné ho krotiť.



 Do krásne orestovanej zeleniny som pridal rebrá, vetvičky rozmarínu a šalvie. Na intenzívnejšom ohni sa mäso spolu so soľou a čiernym korením poriadne zatiahlo. Nedokážete si predstaviť aká vôňa sa počas tejto fázy šírila po celej záhrade. K dokončeniu tohto ragú chýbali už len paradajky a dve hodiny trpezlivosti. Takže, hneď ako sa mäso zatiahlo, prišla na rad paradajková passata, ktorá zakryla celé mäso aj s kosťami. 



Po dvoch hodinách už bolo mäso medzi rebrami takmer uvarené. Vybral som ho z kotlíka, na drevenej doske odkostil a nakrájal na malé kúsky. Takto naporcované mäso putovalo naspäť do kotlíka, kde sa počas poslednej polhodinky spolu so zeleninou dovarilo.


Stačilo už len uvariť cestoviny a zmiešať ragú s cestovinami. K dokonalosti chýbal už len na jemno  nastrúhaný parmezán.

Ak sa pustíte do tohto receptu, pripravte si:
  • olivový olej
  • 1 cibuľu
  • 1 mrkvu
  • 1 nožička stonkového zeleru
  • 2 strúčky cesnaku
  • 2 vetvičky rozmarínu a šalvie
  • rebrá z jedného jahniatka
  • soľ a čierne korenie
  • 1200g paradajkovej drte



Z horeuvedených gramáží som pripravil ragú, ktoré vystačilo na takmer 15 porcií cestovín po 100 gramoch. Ideálne sa skladuje v sklenených nádobách a v chladničke vám vydrží dosť dlhú dobu, kedykoľvek pripravené k použitiu. Ak sa ho však nechystáte používať dlhšiu dobu, kľudne ho môžte uskladniť v mrazničke.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára