utorok 30. októbra 2012

Bageta, Ciabatta, Focaccia - 2.časť

Na rozdiel od prvej časti, kde som pripravoval bagety na dopekanie v rúre, tentokrát som si ciabattu pripravil doma a to podľa overeného receptu. Recept je veľmi jednoduchý, pretože cesto pripravované na tento vynikajúci chlebík netreba vôbec miesiť. Na vykvasenie potrebuje len jednu čajovú lyžičku sušeného droždia. Doba kvasenia je až 20 hodín a preto potrebujete aj štipku trpezlivosti. Pre krásne nadýchanú striedku a chrumkavú kôrku sa ale oplatí čakať.

Ciabatta je veľmi ľahký chlebík, ktorý sa rýchlo strávi a dá sa kombinovať s veľkým množstvom ingrediencií.  Tentokrát som pozval na ochutnávku Mitcha a Mareka a ako v predchádzajúcej časti pripravoval som dva obložené chlebíky.

Prvá ciabatta bola s ketchupovou salsou, bravčovou klobásou, marínovanou cibulou a grilovanými paprikami. Ako prvé som si pripravil ketchupovú salsu, ktorá dodala chlebíku špecifickú chuť a vôňu. Salsa bola pripravovaná z pasírovaných varených paradajok. Zmes škorice, klinčekov a  bobkového listu dodala tejto omáčke veľmi špecifickú chuť a tiež perfektne stiahla mastnejšiu chuť bravčových klobás. Ďalej nasledovala grilovaná bravčová zmes, ktorú som pokryl červenou cibuľou dusenou na masle a tymiáne. Aby chuť mäsa nebola až tak prenikavá a výrazná použil som neúdenú klobásu bez pridania papriky. Posledná ingrediencia, ktorá sa objavila v tomto chlebíku bola nasucho grilovaná červená a žltá paprika. Takto vznikli aj veľmi pestré farebné kombinácie. Chalani priniesli výborne vychladený sekt a druhá ochutnávka  sa mohla začať.


Ochutnávačom tiež šmakovalo

Osobne mi tento chlebík veľmi chutil a  považujem ho za favorita.


 Ako druhý chod som pripravil obloženú ciabattu s tuniakovým paté, tuniakom, dusenou cibuľkou na tymiáne, paradajkou a s kúskami valeriánu. Tuniak bol doplnený aj samotným tuniakovým paté, ktoré bolo pripravované z varených vajíčok a tuniaku. Na oživenie som pridal slané cappari, slanečky nakladané v olivovom oleji a domácu majonézu. Všetky tieto dohladka rozmixované suroviny veľmi rafinovane pozdvihli chuť tuniaka. K tejto základnej rybacej chuti som pridal na masle dusené červené cibuľky, paradajky a kúsok horkého valeriánu. Aj keď pri druhom chlebíku bola ciabatta troška tvrdšia (pečená v inej rúre), myslím že tiež zabodovala. Už sa teda teším na finálne hodnotenia.
Ciabatta s tuniakom
Aby slaného nebolo priveľa, všetko sme to nakoniec vyrovnali sladkou bombou. Sestra opäť zahviezdila a konečne pripravila vysnívaný Nutellový Cheesecake s lieskovými orechami.






3 komentáre:

  1. Hmm,no tvoji kamarati veru maju stastie,ze ta maju :) mnaaam :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Chlebiky boli fantasticke, ciabatta sa vydarila. Onedlho pojde na rad Focaccia.

      Odstrániť
  2. ten prvy chlebik, ked sa na to spatne pozeram bol vynikajuci, ten este musis spravit :)

    OdpovedaťOdstrániť